Leo ten Brinke
De realisering van het idee van Leo om het auto- en treinverkeer via een tunnel onder Nijverdal te laten lopen komt dichterbij.
Het Nijverdalse bouwbedrijf (Hegeman) van een andere Leo heeft de opdracht gekregen voor het ontwerp en de uitvoering van het 6 km lange tunnelplan van de Boersingel tot Dalzicht.
Tegenover dit bouwbedrijf zijn vorige week al de eerste ondergrondse werkzaamheden begonnen.
Via de sportvelden, de riolering van de Van Limburg Stirumstraat en de Trompweg zal de hoogspanningsleiding, die nu nog parallel loopt aan de spoorlijn, ondergronds gebracht worden.
Ook zal er naast de huidige hoogspanningsmast nr. 41 in het Ravijn een speciale nieuwe mast geplaatst worden voor de aansluiting naar de ondergrondse kabels.
In de Kruidenwijk is hiervan een voorbeeld te zien.
Zie http://www.tunnelplan.nl/ voor meer info
De realisering van het idee van Leo om het auto- en treinverkeer via een tunnel onder Nijverdal te laten lopen komt dichterbij.
Het Nijverdalse bouwbedrijf (Hegeman) van een andere Leo heeft de opdracht gekregen voor het ontwerp en de uitvoering van het 6 km lange tunnelplan van de Boersingel tot Dalzicht.
Tegenover dit bouwbedrijf zijn vorige week al de eerste ondergrondse werkzaamheden begonnen.
Via de sportvelden, de riolering van de Van Limburg Stirumstraat en de Trompweg zal de hoogspanningsleiding, die nu nog parallel loopt aan de spoorlijn, ondergronds gebracht worden.
Ook zal er naast de huidige hoogspanningsmast nr. 41 in het Ravijn een speciale nieuwe mast geplaatst worden voor de aansluiting naar de ondergrondse kabels.
In de Kruidenwijk is hiervan een voorbeeld te zien.
Zie http://www.tunnelplan.nl/ voor meer info
Geen opmerkingen:
Een reactie posten