Explosieven onder spoorbrug.
De spoorlijn door Nijverdal is tussen oktober 1944 en maart 1945 zwaar gebombardeerd door de geallieerden.
Vooral de spoorbrug over de Regge was meerdere malen het doelwit. Deze is na de oorlog vervangen door het huidige betonnen exemplaar.
In de bosjes naast de brug zijn nu nog steeds oude resten te vinden.
Maandag begint de firma KWS Bijzondere Opdrachten een onderzoek naar NGCE (niet gesprongen conventionele explosieven).
Volgend jaar kan dan naast deze brug een nieuwe spoorbrug geplaatst worden.
De huidige betonnen brug wordt dan gesloopt, ditmaal zonder explosieven.
Zie ook http://www.tunnelplan.nl/ voor meer details.
De spoorlijn door Nijverdal is tussen oktober 1944 en maart 1945 zwaar gebombardeerd door de geallieerden.
Vooral de spoorbrug over de Regge was meerdere malen het doelwit. Deze is na de oorlog vervangen door het huidige betonnen exemplaar.
In de bosjes naast de brug zijn nu nog steeds oude resten te vinden.
Maandag begint de firma KWS Bijzondere Opdrachten een onderzoek naar NGCE (niet gesprongen conventionele explosieven).
Volgend jaar kan dan naast deze brug een nieuwe spoorbrug geplaatst worden.
De huidige betonnen brug wordt dan gesloopt, ditmaal zonder explosieven.
Zie ook http://www.tunnelplan.nl/ voor meer details.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten