vrijdag 11 maart 2011

Tunnelplan 122

Eerste contouren spoortunnel zichtbaar.

In het westelijk deel van het combiplan zijn de contouren van de treintunnel al goed te zien.





Ook is de waterdichte betonvloer met de uitstekende trekankers al zichtbaar.



Tot de Joncheerelaan is het nog een open bak die dan over gaat in een gesloten deel met een paar grote vierkante openingen in het dak voor de ventilatie.
Na de Meiboomstraat wordt de spoortunnel een brede open bak met twee perrons, het station Nijverdal Centraal met de veel besproken loopbrug.





Om ongeveer een idee te krijgen hoe het er uit zal zien, heb ik een foto van het perron van station Best gemaakt.
Hier ligt het perron ook deels in een open bak.
Na de van der Muelenweg kruipt het spoor weer omhoog tot het maaiveld om dan via twee nieuwe bruggen over het riviertje de Regge, Nijverdal te verlaten

(alles na te lezen op www.tunnelplan.nl)

Geen opmerkingen: