zondag 15 juli 2012

Tunnelplan 146


Traverse of loopplank?


In een krantenartikel uit de TC Tubantia van 6 januari 2011 is te lezen dat voor de herinrichting van de zuidelijke stationsomgeving toen een slordige 4,2 miljoen nodig was.


De provincie Overijssel kwam met 5 ton over de brug en Rijkswaterstaat met 4 ton. Tijdens een inloopbijeenkomst benadrukte wethouder Beintema dat de verlenging van de voetgangersbrug zo’n 550.000 euro kost en de rest gebruikt wordt voor de inrichting van de zuidkant (het park op Nijverdal).

Deze week vroeg ik mij af wat de burgers nu krijgen voor deze 550.000 euro bij het intakelen van het stalen frame van de traverse. Het gaat over een brug deel dat de twee rijbanen van de N35 kruist over een lengte van ongeveer 15 meter en bestaat uit vier kokers met daaraan vijf dwarsliggers. Hierop een loopdek en aan beide zijden een leuning.

Van het deel over het station zijn al prachtige plaatjes waarop te zien is dat er een doorzichtige overkapping aangebracht wordt om droog de perrons te kunnen bereiken. Echter het is ook duidelijk te zien dat het traverse deel over de N35 geen overkapping heeft.


Nu besloten is een fietsenstalling ook aan de zuidzijde (buiten de parkgrens) te plaatsen komen er veel meer treinreizigers vanuit het zuiden. Navraag bij Pro-Rail leert dat er geen overkapping komt vanaf de fietsenstalling tot het station.


Een gemiste kans omdat nu de gemeente Hellendoorn ook de kosten moet dragen van het ijsvrij houden van dit traverse deel?

Wordt de in de eerste ambitieuze plannen genoemde overdekte “nettentraverse” nu toch een “loopplank” ?

Geen opmerkingen: