Half werk.
De treinreizigers die komen uit het dorp
Hellendoorn komen in een luxe positie wanneer ze volgend jaar met de fiets naar
het nieuwe station gaan.
Vanaf de Oranjestraat komen ze direct op een
prachtige overdekte fietsenstalling en kunnen dan via de overdekte stations traverse
naar de perrons.
Dit is goed te zien op de plaatjes van Pro
Rail en op de tekening van de bouwvergunning (voor de overkapping) bij de
gemeente.
Voor de reizigers uit Nijverdal die met de
fiets komen is de situatie echter anders.
Aan de zuidzijde van het station (in het Park
op Nijverdal) komt voor ongeveer 600 fietsen een dubbele fietsenstalling.
Dus kunnen er 300 onder en 300 bovenin
geplaatst worden.
Je moet
dan wel een oude fiets meenemen (staan in de regen en de sneeuw) omdat deze
stallingen volgens Pro Rail niet overdekt worden.
Half werk zou ik zeggen, omdat er aangegeven
is dat de 600 overdekte fietsenstallingen van de noordzijde naar de zuidzijde
gaan.
Opmerkelijk is wel dat het deel van de
traverse over de autoweg N35 ook geen overkapping krijgt.(zie ook Tunnelplan
146)
Half werk dus en volgens mij geen uitstraling
richting centrum.
Naast het station van Alkmaar is wel een
overkapping over een dubbele fietsstalling aangebracht en deze zou in Nijverdal
zeker niet misplaatst zijn en goed ingepast kunnen worden naast het Park op
Nijverdal..
Overdekte fietsenstalling voor 600 fietsen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten